November 29, 2005

Från Xooglers till Lunarstorm

Xooglers är en intressant blogg om livet på Google från en tidigare Googleanställd. Intressant att få en lite annan bild än den som en av världens skickligaste företagspropagandemaskiner visar upp. Google är lika duktiga på PR som på utveckling. Det är dessutom underhållande att läsa om hur Google agerar mot företag som gör något de inte gilar.

Podradio: Dellansering 2: etiketter 2.0: AJAX. Rasmus gör Podradio allt mer Web 2.0. Vad det nu egentligen innebär.

k-märkt: Drm minskar skivförsäljningen? DRM förstör värde för konsumenten. Därför är det inte konstigt om det verkligen är så att kopieringsskydd minskar försäljningen.

Due Diligence: Whither TV Commerical Production Values? "What happens to design and production values in commercials when they become the target of search?"

New York Magazine: Googlephobia. Kommentarer hos John Battelle-

Venture Chronicles: Ad-supported business apps. Annonsfinansierade kontorsprogram kommer säkert. Ser dock anledningar till att företag hellre vill betala för programmen än att ha kontextuell annonsering i dem.

International Herald Tribune: Online community takes Sweden by storm. Thomas Crampton som modererade communitypanelen på SIME har skrivit om Lunarstorm.

1 comment:

Anonymous said...

Google är vackert, besynnerligt och tyvärr skrämmande. Samma känsla uppträder som när jag slukade B -science fiction böcker som 13-åring.