December 10, 2005

Mediestrategi och Internet

Editor & Publisher: European Publishers Group Says Online Content Cannot Remain Free. "Balsemao said that good quality content produced by professionals would be the "gold content" for new media." Tradtionell media gillar inte starka sökmotorer då de minskar värdet av etablerade medievarumärken, underlättar för mindre aktörer att etablera sig och flyttar stora ekonomiska värden till aggregatorer från vertikalt integrerade medieproduktions-/distributionsföretag. Mycket av "problemet" är grundläggande för Internet (distribution blir mindre värt), sökmotorerna synliggör det bara. Det relativa värdet av professionellt producerad media har jag skrivit om tidigare.

Editor & Publisher: TimesSelect Now Up to 330K Subscribers. "The New York Times Co. said its TimesSelect online subscription product is now up to 330,000 subscribers, an increase of 60,000 over the previous month."

Slashdot: A Recipe for Newspaper Survival in the Internet Age. "You'd think, with all the smart people working for newspapers, that by now most of them would have figured out how to use the Internet effectively enough that it would produce a significant percentage of their profits. But they haven't. In this essay I will tell you why they've failed to adapt, and what they must do if they want to survive in a world where the Internet dominates the news business." Se förra årets tal av Command Posts grundare. Mer om tidningar i Newspapers are Mainframes hos EarlyStageVC.

När vi ändå är inne på traditionell media är tv också intressant. Research Note: How to Think Strategically About the Future of On-Demand TV hos bubblegeneration och en kommentar hos A VC.

No comments: