November 9, 2005

Klick - i olika former

Computer Sweden: Ny sajt letar också lägsta priset. "Idag undrar vi... vad som är på gång på företaget Compricer, som just gjort en nyemission på nio miljoner? Jakob Tolleryd är vd."

Ian Bell: 10 Online Advertising Predictions For 2006 - Well Duh. "If your online publication is high enough profile, companies will advertise on it, and at your rates. Ad Networks will never replace the sales department for a large legitimate business."

MediaBuyerPlanner: Keyword Prices Continue to Tumble. "For the fourth month in a row, the average keyword price decreased compared with the same month in 2004." Det som är viktigt att komma ihåg är att Fathoms prisindex bara tar upp 500 populära söktermer. Även om 70 % av sökannonspengarna dras in på 30 % av sökorden, är 500 långt ifrån 30 % av sökningarna. Min känsla är att annonsörerna har blivit duktigare och genom att köpa fler sökord behöver de inte överbetala för de populäraste sökorden.

No comments: