Några dagar efter min presentation om bloggar på Trendbaren så är det dags att skriva ned ytterligare några tankar kring det.
Som alltid blir det tydligt att när man samlar ett gäng människor i ett rum är den som pratar aldrig smartare än de i publiken. Vilket inte är någon nyhet, speciellt inte om man bloggar, men det är alltid bra att bli påmind om det. Tack för alla bra frågor och möjligheten att prata lite mer med några av er som var närvarande.
Jag hade fyra exempel på personer som bloggar i form av Bob Lutz på General Motors, Jan Kilström på Nils Hanssons Åkeri, Margot Wallström och Robert Scoble på Microsoft.
Värt att notera är att General Motors har börjat podcasta och Economist har skrivit om Robert Scoble och bloggande. Det som är intressant att notera är vad som händer när Economist, som brukar ha bra koll på fakta, inte får allting helt rätt. Kommentarer från Dave Winer och Robert Scoble själv gör att en mer korrekt bild förmedlas. Exakt vad det innebär för media framöver vet jag inte, men det är helt klart en intressant dynamik som utvecklas. Det visar också på att det inte finns tydliga ja/nej-svar på frågorna Kan man lita på bloggar? och Kan man lita på media?
No comments:
Post a Comment